FANDOM

Pamuk Prenses

SinderellaEdit

197px-CinderellaRedesign
Sinderella'nın en bilindik versiyonu Charles Perrault tarafından 1697'de yazılmış "Külkedisi" masalıdır. 1950'de ise Walt Disney tarafından animasyon filmine dönüştürülmüştür. Sinderella Tremaine 19 yaşındadır ve en büyük 2. Disney prensesidir. Babasının ölümünden sonra üvey annesi onu bir çeşit hizmetçiye dönüştürmüştür. Peri Annesi'nin de yardımıyla kralın düzenlediği bir baloya katılır ve Yakışıklı Prens ile tanışır. Sonunda onunla evlenir ve üvey annesinin davranışlarından kurtulur. Sinderella genellikle Prenseslerin lideri olarak kabul edilir ve resimlerde genellikle ortada bulunur.kim tarafında çizildi

AuroraEdit

145px-1438 aurora royaldebut 40 2189 detail
Charles Perrault'un "La Belle au Bois Dormant" isimli öyküsünden uyarlanan 1959 yapımlı Uyuyan Güzel filminin baş karakteridir. İki koruyucu perisi Merryweather ve Flora'nın anlaşmazlığı sonucu elbisesi mavi ve pembe arasında sürekli değişse de film dışında genelde pembe elbiseyle görülür. Kötü peri Malefiz tarafından 16. doğum gününde güneş doğmadan önce ölmek üzere lanetlenmiştir. Ancak iyi perilerden biri, Merryweather, bu laneti değiştirmeyi başarabilmiştir. Lanete göre prenses ölmeyecek, gerçek aşkının öpücüğüyle uyandırılana kadar derin bir uykuya dalacaktır. Komşu krallıklardan birinin prensi (aynı zamanda bilmediği nişanlısı) Philip'e aşık olunca bu lanetten kurtulmayı başarabilmiştir. Aurora'nın prensesler grubundaki diğer prenseslerden daha uzun olduğu görülür.

ArielEdit

206px-546892 502014056522860 1748241076 n
Hans Christian Andersen tarafından yazılmış "Küçük Deniz Kızı" masalından uyarlanan 1989 yapımlı filmin baş karakteri, ve denizlerin hükümdarı Kral Triton'un kızıdır. 16 yaşındaki deniz kızı Ariel, insan dünyasına gitmeyi hayal etmekte ve insanların yapabildikleri şeylerle büyülenmektedir. Bir gün su yüzüne çıkmışken bir prens olan Eric'i görür ve ona aşık olur. Kötü deniz cadısı Ursula onu Eric ile olabilmesi karşılığında sesini kendisine vermesiyle kandırır. Ne yazık ki, Ursula onu kandırmıştır.

Hans Christian Andersen'ın orjinal masalında karakter prens başka biriyle evlenince bir köpüğe döner, ancak yaptığı fedakarlık nedeniyle bir hava ruhuna dönüşür. Yardımcı yönetmen Ron Clements bunun fazla hüzünlü olduğunu düşününce karakterin sonunu daha umut dolu bir sona dönüştürme kararı verilmiştir.

BelleEdit

188px-58423 501667083224224 386104244 n
Bir Fransız klasiği "Güzel ve Çirkin" den uyarlanan 1991 yapımlı animasyon filminin baş karakteri olan Belle bir Fransız köylüsü olarak filme başlar. Adı Fransızca'da "güzel olan" anlamına gelir. Babası için özverili bir biçimde özgürlüğünden vazgeçerek Çirkin'in tutsağı olmak üzere kendini feda eder. Sonradan onun korkunç görünümünün ardındaki iyi kişiliği görür  ve zaman içinde ona aşık olur. Filmin sonunda ona aşkını ilan etmesiyle kötü bir peri tarafından konulmuş laneti bozar. Çirkin, yani Prens Adam ve tüm hizmetkarları insan formuna bürünür ve Belle onun prensesi olur. Ama Çirkin'le evlendiği hiçbir zaman ima edilmemiştir, o yüzden prenses olarak görülmesi sadece onur edici bir şey olabilir.

YaseminEdit

168px-522620 511308955593370 174432130 n
Sarayın dışında nasıl bir dünya olabileceğini hayal eden  ve babasının sürekli olarak evlenmesi için yaptığı baskılardan usanan cesaretli ve özgürlük düşkünü Agrabah'ın Arap prensesi Yasemin; 1992 yapımlı Alaaddin filminin baş karakteri Alaaddin'e aşık olur ve onunla evlenir. 

Şehrazat'ın 1001 Gece Masalları'nda yer alan  "Alaaddin'in Sihirli Lambası" öyküsündeki Prenses Badroulbadour'dan uyarlanılmıştır. Ancak orjinal öyküde olay Orta Doğu'da değil Çin'de geçmektedir.

PokahontasEdit

127px-Picture1ewdfdf
Disney'in Pokahontas'ı gerçek hayattaki bir Amerikan yerli kabilesi olan Powhatan kabilesinin  "prensesi" olan Matoaka'dan uyarlanmıştır. Gerçek adı Matoaka'dır, ancak Pokahontas ona sonradan verilmiş "Yaramaz Olan" anlamına gelen bir lakaptır. Doğayı çok seven Pokahontas evi olan ormandaki tüm ağaçları ve vahşi hayvanları bilir. Kendisi için daima doğru yolu arar. Çıkacak olan savaşı engellemekte kendisine yardım eden John Smith adındaki bir adama aşık olur.Filmin sonunda John yaralandığı için İngiltere'ye tedavi olmak üzere gönderilir.    

Fa Mulan Edit

Ekran Resmi 2015-06-05 18.59.04

Fa Mulan sakat babası için bir asker gibi davranarak ölüm ve onursuzluk riskini alarak savaşta babasının yerini alan cesur bir Çin askeridir.

Antik Çin şiiri olan "Ballad of Mulan / Mulan'ın Baladı" ndan (木蘭詩) esinlenilerek yaratılmıştır. Kan ya da evlenme yoluyla asil olmayan tek Disney prensesidir. Aslında prenses olmamasına karşın Çin'i kurtararak İmparator tarafından prenses onuruna layık görülmüştür. Orduda kaldığı süre boyunca general Li Shang'e aşık olur ve film sonunda birlikte oldukları görülür.:)

Tiana Edit

Ekran Resmi 2015-06-05 19.09.10

Kısmen E.D. Baker tarafından 2002'de yazılan Kurbağa Prenses romanından ve orijinal masal Kurbağa Prens'ten esinlenilmiştir. Tiana 2009'da gösterime giren Prenses ve Kurbağa'nın ana karakteri ve ilk Afrika-Amerika kökenli Disney prensesidir. Sıkı çalışma sonucunda şehirde kendi restoranını açma hayalleri kurar. Prens Naveen'in kurbağa formunda öperek, büyü sadece gerçek aşk ya da bir prenses sayesinde bozulabildiğinden kendisini de bir kurbağaya dönüşmesine sebep olur. Sonunda, kendisi de yakışıklı ancak şımarık prense aşık olur ve kendi isteği ile isteklerinden vazgeçer. Prens ile evlenince, Tiana gerçek bir prenses olur ve öpücüğü ile büyüyü bozar. Filmin bitişinde çift, kendi restoranlarına sahip olurlar.  

Rapunzel Edit

Ekran Resmi 2015-06-05 19.18.45

Animasyon filmi Karmakarışık'ın ana karakteri Rapunzel, Grimm Kardeşlerin masalı Rapunzel'den uyarlanmıştır. 21 metre olduğu söylenen saçları, iyileştirici güçlere sahip olmakla beraber kendisi tarafından bir silah olarak da kullanılabilmektedir. Sihirli bir çiçek tarafından kendisine verilen bu güçler nedeni ile Gothal Ana onu bir bebek iken kaçırır, bu sayede sonsuza kadar genç kalabilecektir. 18 yıl sonra, Rapunzel hırsız Flynn Rider ile birlikte tutulduğu kuleden kaçar ve birlikte her yıl doğum gününde gökyüzüne salınan uçan fenerleri görmek için bir yolculuğa çıkarlar. Onu Gothel'ın hapsinden kurtarmak için Flynn saçını keser, sonrasında ise ailesine kavuşur.

Merida Edit

Ekran Resmi 2015-06-05 19.25.21

Merida, krallığı kocası Kral Fergus ile birlikte yöneten Kraliçe Elinor'un 16 yaşındaki kızıdır. Elinor'un talepleri ve beklentileri Merida'nın annesini soğuk, hissiz biri olarak görmesine sebep olarak ikisinin arasını açar. Elinor'un isteğinin aksine -Merida'nın düzgün bir leydi olması- genç kız, kontrol edilemeyen kızıl saçları ile vahşi ve kendi hayatını kendisinin kontrol etmesi gerektiğine inanan biri olmuştur. Krallığın en iyi okçularından biri olan Merida aynı zamanda iyi kılıç kullanıp ata binebilir.

Pixar'ın yarattığı ikinci prenses, gerçek bir kişiden (Tiana, Pokahontas) ya da bir edebi metinden (Külkedisi, Uyuyan Güzel) esinlenilmeyen ilk prenses ve herhangi bir sevgilisi olmayan ilk prensestir.