FANDOM

180px-258px-Disney anna cutout 2013.jpg

"Bu kışı durdurmak için gücün yok Anna. Beni durdurmak için."

-Elsa, Anna'ya

Erindel Prensesi Anna Disney'in Akademi ödüllü 2013 yapımlı filmi Karlar Ülkesi'nin baş karakteridir.Güçlü Karlar Kraliçesi Elsa'nın korkusuz, cesaretli, saf ve sakar kız kardeşidir. Ablasının sihirli güçleri öğrenildiği zaman krallığını sonsuz kıştan kurtarmak için tehlikelerle dolu bir yola çıkmıştır. Deniz Sujana tarafından seslendirilir ve Disney'in 12. resmi prensesi olarak sıralamada yerini alacaktır.

Hans Christian Andersan'ın "Karlar Kraliçesi" adlı kitabındaki Gerda'dan esinlenilmiştir.

ArkaplanEdit

Resmi Disney BiyografisiEdit

Anna nazik olmaktan çok daha çok atılgan bir yapıya sahip ve çoğu zaman düşünmeden hareket edebiliyor. Ama hayatınız boyunca tanıyabileceğiniz düşünceli ve iyimser insandır. Çocukluklarındaki gibi ablası Elsa'yla yeniden bağlantı kurmaya çalışır. Elsa yanlışlıkla sihirli gücünü dışa vurup tüm krallığı sonsuz bir kışa mahkum edince işleri yoluna koyabilmek için tehlikeli bir maceraya atılır. Korkusuz, asla pes etmeyen ve başkalarına karşı inançlı olan Anna hem ailesini hem krallığını kurtarmakta kararlıdır.

KişiliğiEdit

"Sizi desteklemek için hep yanınızda olacak ve ne doğruysa daima onu savunmaya çalışacak bir karakter. Ablasının şekil verdiği, onun ait olmadığı bir dünyada doğdu."

-Paul Briggs

Ablasının aksine Anna'nın sakar, bulunduğu yere aykırı ve zerafetten uzak bir kişiliği var.Genellikle düşünmeden hareket eder, atak bir yapısı vardır; her şeye rağmen tatlı bir masumiyete de sahiptir. Hayatını Elsa'nın buz güçleri yüzünden güvenlik nedeniyle kapatılmış kapıların dışında geçirmek isteyen, özgür biridir. Büyük bir romantiktir, kapılar sonunda açıldığı zaman yaşayacağı romantizm sahnelerinin hayalini kurar. Biraz da saftır, bir günlüğüne tanıdığın biriyle kalbinin sesini dinlemek için evlenmeye çalışmak buna bir örnek olabilir. Ancak bu saf kişiliğine rağmen zayıf olmaktan uzaktır. Aksine, kendini savunma konusunda kurtlar yetenekli olduğu görülür; kurtların saldırısına uğradıkları zaman kurtlara vurması ve Hans'ı gemiden düşüren bir yumruk atması gibi.

ŞarkılarıEdit

GaleriEdit

Disney Türkiye Wiki'nin Prenses Anna galerisine burdan geçebilirsiniz.

Also on FANDOM

Random Wiki